• Helene Lykke Evers

Kunstformidler Helene Lykke Evers er mag.art. i kunsthistorie og storforbruger af museale kunstoplevelser, som hun gerne deler med andre.

Hun har de seneste 10 år arbejdet som formidler og underviser ved flere forskellige museer og folkeoplysningsskoler i hele landet, samt på Folkeuniversitetet i København. Hendes stil er både informativ og underholdende, og det er hendes klare overbevisning, at kunst skal opleves i virkeligheden og helst i selskab med andre.

Anish Kapoor – Unseen

Anish Kapoor – Unseen.
11.04.2024-20.10.2024, Arken
Anish Kapoors monumentale skulpturer og installationer taler direkte til vores sanser og følelser. Hans unikke blik for materialer, former, farver og overflader gør, at vi bliver draget og forført af hans værker, som – ofte helt bogstaveligt – vender verden på hovedet.

Det er vigtigt at skrive sig på venteliste, da vi opretter nye rundvisninger i takt med, at ventelisten er stor nok.

LOF har mange spændende oplevelser i hele Danmark. Du kan se dem her ved at klikke her: oplevdanmark

Praktisk info

OBS! Entré til museerne er ikke inkluderet og skal købes før rundvisningen starter. Mødested ved billetsalget på museerne.

Kunsten nu - fem aktuelle kunstudstillinger
I denne omvisningsrække indbyder kunstformidler Helene Lykke Evers dig til fordybelse i og samtaler om kunsten på fem museumsbesøg i aktuelle kunstudstillinger. Omvisningsrækken er for dig, der glæder dig ved at opleve kunsten i virkeligheden og tale om kunst i selskab med andre. Hver gang vil kunstformidler Helene Lykke Evers introducere en udstilling på en både informativ og underholdende måde og udvælge enkeltstående kunstværker, som danner afsæt for en samtale og en fælles undersøgelse af kunstværkernes betydning og deres kunsthistoriske sammenhæng. Rækken besøger giver et godt indblik i den aktuelle kunstscene i efteråret 2024.

Dette er et udstillingsbesøg i en række på fem besøg. Du kan finde de øvrige foredrag her https://lofskolen.dk/foredrag/kunstforedrag

Du kan tilmelde dig alle fem besøg til kr. 800,00. OBS hvis du ønsker at deltage på alle fem besøg, så skal du vælge prisen: 5 foredrag. Men du skal kun tilmelde dig på det ene af de fem besøg. Vi skal nok reservere plads til dig på de fire andre besøg.

25120 - Anish Kapoor – Unseen
Første mødegang
fredag den 13.09.24 kl. 11:30 - 12:30
Undervisere